donderdag 28 augustus 2014

Aan Eva Gerlach: voordat ik vergeet

Ik heb de laatste tijd
problemen
met mijn oor.
Het is soms net
of ik
de deurbel
niet meer hoor.
Ook weet ik soms
niet meer wie ik ben
en of ik jou
of mijzelf
nog wel ken.
En ik vergeet van alles
merkte ik laatst
toen ik in de regen liep.
Wel een geluk
dat ik nog goed zie:
slanke damesbenen
met de rok
ruim boven de knie.
Soms kan ik
mijn sokken
niet meer vinden
of  kan ik ruiken
door de uienlucht
vanuit mijn overhemd
dat ik mijn deo
vaker moet gebruiken.
Zeker na een partijtje
tafeltennis
is het behoorlijk zweten
en dat mag echt
geen pingpong spelletje
meer heten.
Ik ben dus bang
dat ik steeds verder
achterop zal raken.
Rondom mij leegte
en vóór mij uit
een verlaten, eindeloze route.
Denk maar niet meer aan mij
ik was je aandacht
toch niet waard.
Het is of ik langzaam
maar zeker
leegloop
uit dit lichaam.

Cees Leliveld

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.